Wymiana obiektywu, z kita na …kita


Dziś kilka słów o tym jak ze szczęśliwego posiadacza lustrzanki, stałem się jeszcze szczęśliwszym posiadaczem lustrzanki tyle, że z fajniejszym obiektywem. Kosztowało mnie to jednak przy okazji, trochę kasy i nerwów .
Miałem trochę pecha w Wigilię, a raczej nie był to pech tylko moja uwaga i roztrzepanie. O co chodzi… W Wigilie, dokładnie rzecz ujmując tuż przed Bożym Narodzeniem, roztrzaskałem obiektyw. Mój pentaxik spadł mi co prawda z nie dużej wysokości, ale upadł tak niefortunnie że śrubki powypadały i było po krzyku. Miałem szczęście w nieszczęściu, bo korpus został nieuszkodzony. Poszło mocowanie. Nic dziwnego, w końcu było plastikowe, a śrubki nie utrzymały go po, solidnym uderzeniu. Bo co by nie mówić takie ono było. Tak więc, zamiast mieć obiektyw w jednej części miałem w pięciu.
Jak się już po świętach okazało ze starym kitem nic nie da się zrobić. To znaczy da się. Wszystko się da tylko trzeba wyłożyć dość sporo pieniążków. A tu człowiek chciałby załatwić wszystko jak najtaniej. Soczewki nieuszkodzone, ale to nieszczęsne mocowanie. Gość w serwisie załamał ręce i powiedział, że on nie ma część i nie będzie ich sprowadzał specjalnie dla mnie. Ale jeśli bardzo chciałbym to może to zrobić, jednak będę musiał za to zapłacić. Poradził mi także, że lepiej kupić nowe szkiełko. Zwłaszcza, że był to obiektyw podstawowy. Tak też postanowiłęm zrobić.

Jeszcze tego samego dnia przespacerowałem się do salonu. Był to sklep Nikona. Gdy sprzedawca zapytał, w czym może pomóc, odpowiedziałem, że jestem zainteresowany kupnem obiektywu z mocowaniem KAF. Bo taki właśnie tym jest w Pentaksie. Zanim zdąrzyłem doprecyzować usłyszałem. „My z pentaxem nie mamy nic wspólnego…” A więc rozmowa się skończyła. Mogłem sobie tylko pooglądać szkiełka na ekspozycji podpisane jako Nikor.

Kolejnym krokiem było zajrzenie na allegro. Tą „wizytę” traktowałem tylko informacyjnie, bo nie posiadam konta w tym serwisie. Nie jest mi to potrzebne. A tu się okazało, że jednak tym razem było by dobrze. Rozejrzałem się więc troszkę. Po wklepaniu w wyszukiwarkę Pentax DA 18-55 wyskoczyły mi dwa nowiutkie szkiełka. Pierwsza aukcja była niestety zakończona. Jak przeczyałem gość był z Krakowa i zapraszał jak to określił „do przestrzelenia”. Coś mnie zabolało jak to przeczytałem. Druga na drugiej akcji był kit dwójka tyle że w Szczecinie. No ale ok. przejrzałem, poczytałem i postanowiłem się z tym przespać. Następnęgo dnia czytam: „Status aukcji Zakończono 9:26”. Tak skończyła się przygoda z kupowaniem obiektywu przez allegro.

Została ostatnia alternatywa. Kupno przez giełdę, poleconą mi przez kolegę, działającą przy forum http://www.pentax.org.pl Niechętnie przystąpiłem do przeglądania wystawionych tam przedmiotów. Na samym początku trafiłem na kita tyle, że do Samsunga. Nie przypuszczałem jeszcze wtedy że to będzie mój nowy obiektyw. Znalazło się jeszcze kilka. Ale po zasięgnięciu rady od kolegi. Wybrałem właśnie obiektyw oznaczony jako SA18-55. Jak się dowiedziałem zarówno od kolegi jak i kupującego: „Samsung i Pentax to prawie to samo.” Tak można powiedzieć w dużym skrócie.

W wiadomości nadesłanej od pana z forum pentaxa przeczytałem:

Szkło używane dosłownie kilka razy bo zawsze biegałem z F50\1.7 a kilka dni temu kupiłem DA16-45 i w sumie kiciak się kurzy w torbie. Jedynym jego mankamentem jest lekko zdarta farba na dekielku w literkach w napisie Samsung. Skaza widoczna na jednym ze zdjęć. Wypadł mi kiedyś z kieszeni w czasie jazdy rowerem. Ale nie to ma żadnego wpływu na zdjęcia ;-) Soczewki czyściutkie…ani razu nie przecierane mikrofibrą lub inną szmatką.

No i od tego momentu przestałem się zastanawiać nad tym czy kupować czy nie. Postanowiłem się tylko upewnić, że gość jest uczciwy. Jak się okazało jest, bo dziś jestem już właścicielem tego jak się obiektywu.

W porównaniu z poprzednim kitem ten ma możliwość ręcznego „dostrajania” podczas gdy aparat ustawiony jest na AF, czyli na automatyczne ostrzenie. Bardzo dobra sprawa, bo jeszcze można poprawiać tą maszynkę… ;) Poza tym dostałem jeszcze dwa dekielki i osłonkę przeciwsłoneczną. Dla mnie ta ostania to nowość. Bo jak kupowałem K-mkę to jej nie dostałem w zestawie.

Jestem więc zadowolony, ale cała ta impreza kosztowała mnie niewiele ponad sto zł. Nie jest tak źle. Skoro w serwisie za naprawienie chcieli dwa razy tyle.

Aha i co najważniejsze mocowanie jest metalowe, tak że taka przygoda już nie powinna sie powtórzyć… :)

5 thoughts on “Wymiana obiektywu, z kita na …kita

  1. to kitowy (w sensie kijowy) musiał być ten roztrzaskany kit, bo mój dwa razy mi spadł obiektywem w dół (raz na kamienie, a raz na chodnik) i nawet nie poczuł :) W pewnym stopniu przez to, że chronię obiektywy osłoną albo filtrem. Dobry zwyczaj, warto czasem pomyśleć :)

  2. hmm a tak w ogóle to wolałbym rozejrzeć się za kitem Pentaxa. Niby Współpraca Pentaxa z Samsungiem jest bardzo bliska, ale jednak Samsung jakościowo wypada słabiej. Nie wiem, na ile Pentax pozwolił Samsungowi klonować swoje obiektywy, ale wiem za to, że Samsung wziął dostał korpusy z wyjątkiem matrycy. Matrycę Samsung musiał zrobić sobie sam i zrobił: sporo gorszą i dlatego zdecydowanie wolałbym dopłacić do Pentaxa, który notabene nadal mnie kusi (na pełną klatkę na razie nie szarpnę się, ale na dzień dzisiejszy wybierałbym między Pentaxem K-7, Sony A550 i Canonem 50D). Co o obiektywów Pentax/Samsung, to podejrzewam, że historia może być podobna jak z matrycami, czyli pełna kompatybilność, ale np. oszklenie własne. Może są jakieś testy kitów jednej i drugiej firmy?

  3. Ja bym brał Pentaxa, wiesz ale to mój subiektywny punkt widzenia ;)Widzę, że celujesz w najwyższą półkę. Jak jesteś zainteresowany to pewnie wiesz, że za samo body zapłacisz 4 tys zł. Troche to jest… Ale chyba najciekwaszym roziązaniem, w k-7 jest dodatkowy uchwyt, który umożliwa zastosowanie dodatkowego akumulatora lub sześciu popularnych paluszków. Ciekawa sprawa. Km-ka takiego czegoś nie ma… To jest chyba tylko jednyna rzecz, która mnie w tym modelu jakoś fascynuje, bo zawsze narzekam na krótko działające baterie…:) Reszta, jak każdy aparat z wyżeszej półki.

    SA 18-55 to jest to samo co DA 18-55 II, czyli pentaksowy kit dwójka. Nawet na zdjęciach porównującyh oba obiektywy widaćże różnią sie tylko paseczniem. Ten z rodziny Pentaxa ma zielony, a ten z familii samsunga niebieski.:))

    Natomiast wracając do rozczaskanego szkła to, tak jak napisałem „winny” jest plastikowy bagnet. Gdyby był metalowy to spox. Nic wielkiego by sie nie stało. A tak lipa. Konieczny był ten cyrk z wymianą obiektywu…

    Sorry, że dopiero teraz odpisuje, wiem, że komentarz pojawił sie już parę dni wcześniej, ale jestem tak zabiegany, że ciężko znaleść chwilkę na posiedzenie przed komputerem. Dzięki za rzeczowe komentarze…!:)

  4. kilka dni temu mialem okazje pobawić się Olympusem E-3 z firmowym obiektywem Olympusa – Zuiko Digital 12-60 1:2.8-4.0 SWD. Wrażenia? Stary, mistrzostwo! Nigdy sobie nie wyobrażałem, że Auto Focus może być tak szybki i celny. Celujesz i ostrość masz natychmiast, od razu, a w dodatku jest tak cichy, że albo trzeba patrzyć na kropkę potwierdzającą ustawienie ostrości, albo włączyć potwierdzenie dźwiękowe. Miazga, czegoś takiego właśnie potrzebuję! A ponoć matryce mają się zmienić na lepsze, więc pewnie uzbroję się w cierpliwość i poczekam. A ten obiektyw, o którym wspomniałem, jest najlepszy na rynku i lepszego po prostu nie ma. Jeśli jakiś przeważa go na jednej płaszczyźnie, to na innych nie dorównuje. Nie wiedziałem, dopiero po moim spotkaniu „w realu” z tym sprzętem zainteresowałem się obiektywem, który kosztuje drugie tyle, co body E-3 :) Ale warto, świetny tandem Olympusa! Jeśli zrezygnują z systemu 4/3 i matryc LiveMOS na rzecz CMOS (lub LiveMOS powiększą fizycznie bez wzrostu liczby pikseli) to na pewno zostanę przy Olympusie.

    Poza tym moje kity też na plastikowym bagnecie wiszą ;)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s